2016: In dit vervolgonderzoek keken we naar de toepassing van het Beheersstatuut Ontwikkelbedrijf door de provincie Noord-Brabant. Daarbij richtten we ons, in het verlengde van de verbeterpunten uit het rapport uit 2009, met name op...
2015: Dit onderzoek, naar de toepassing van de provinciale beleidskaders voor Verbonden Partijen, is verricht op verzoek van Provinciale Staten van Limburg. Het onderzoek concentreerde zich op de governance bij vennootschappen waarin de provincie deelneemt....
2013: De provincie Limburg beschikt alleen over summiere niet getoetste informatie over de resultaten van financieringen in het kader van het Innovatiefonds provincie Limburg.
2013: De provincie beschikt niet over een actueel en adequaat beleid waarin wordt uitgewerkt hoe zij aan risicomanagement invulling geeft. Onder risicomanagement verstaat de rekenkamer, in het verlengde van de RISMAN-methode, het doorlopend identificeren en...
2013: Met het oog op besluitvorming, medio 2013, inzake de instelling van vier fondsen, in het kader van de tweede tranche van de Investeringsagenda, hebben Provinciale Staten van Noord-Brabant in hun vergadering van 19 april...
2011: Onder het motto ‘Samen investeren in plaats van subsidiëren’ heeft de provincie Limburg er sinds 2007 voor gekozen om alleen nog te investeren wanneer ook andere partijen financieel participeren. In afstemming met gemeenten, maatschappelijke...
2011: De ijkpunten die de provincie Noord-Brabant heeft gehanteerd bij de besluitvorming over de investeringsvoorstellen in het kader van de Agenda van Brabant zijn op een juiste wijze tot stand gekomen en door Gedeputeerde Staten...
2009: De provincie Noord-Brabant is er de afgelopen jaren niet in geslaagd om een heldere visie te ontwikkelen voor de invulling van actief grondbeleid, waartoe zij in 2002 had besloten.
2007: Op verzoek van de Controlecommissie van Provinciale Staten in Limburg is in de periode mei tot en met augustus 2007 onderzoek verricht naar de Binnen- en Buitenring Parkstad Limburg.